Handelsinformation


Levering

Plenny.dk anvender GLS som leveringspartner. Med GLS har du som kunde hos Plenny.dk følgende leveringsmuligheder:

GLS PakkeShop

Din pakke leveres til en lokal butik nær dig. Pakken skal være afhentet inden for 11 dage. Her finder du din nærmeste GLS PakkeShop.

GLS Erhvervslevering

Din pakke leveres til din arbejdsplads. Skal du som privatperson have din pakke tilsendt din arbejdsplads, skal du først udfylde din egen information og derefter markere, at du ønsker en anden leveringsadresse. Udfyld herefter de nødvendige informationer om din arbejdsplads' adresse. Pakken leveres på hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00.

GLS Privatlevering

Din pakke leveres direkte til din privatadresse på hverdage mellem kl. 08.00 og 16.00. Bemærk: Er der ikke nogen på adressen, når GLS ankommer, anbefaler vi, at du tillader, at pakken må stilles et sikkert sted hvis muligt. Ellers bliver pakken leveret i den nærmeste GLS Pakkeshop eller på en GLS Terminal, men først dagen efter. Der skal du selv afhente pakken, og der kan være langt, afhængigt af hvor i landet du bor.

Betaling

Alle priser på Plenny.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Der tages forbehold for prisfejl.

Det er muligt at betale med kreditkort, PayPal, MobilePay, Google Pay eller Apple Pay på Plenny.dk.

Handelsbetingelser

Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.

Alle aftaler indgås på dansk.

Afsendelse

Din ordre afsendes, så snart alt er på lager og kan sendes. Når din ordre afsendes, trækker vi det godkendte beløb på dit betalingskort. Vi bestræber os på at sende din ordre samme dag, hvis den er bestilt inden kl. 15.

Reklamationsret

Alle vore varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Afhængig af den konkrete situation kan du enten få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, hvis reklamationen er berettiget

Hvis du opdager en mangel ved varen, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få manglen afhjulpet. Det kan ske, hvis der går mere end to måneder, fra du opdager manglen, til du klager.

Har du modtaget defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, skal du kontakte Plenny.dk, inden varerne sendes retur, hvor du også får oplyst returadressen. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Købelovens mangelsregler finder anvendelse på denne aftale.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har du 120 dages fortrydelsesret, når du handler på Plenny.dk. Du skal inden 120 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt ved at sende os en mail på info@plenny.dk. I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du betaler selv returfragten, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du kan også nægte at modtage varen eller undlade at afhente den, så får vi den automatisk retur. Bemærk, at du stadigvæk skal meddele os det skriftligt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

OBS: Du skal være opmærksom på, at hvis du bryder selve posen/forseglingen eller forsøger at anvende produktet, er det værdiløst.

Hvis du vil være sikker på at modtage hele købesummen retur, skal du undgå at bryde selve posen/forseglingen på varerne. Vi opfordrer på det kraftigste til, at varen returneres i den emballage, den kom i. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens originalemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum til dig via den samme betalingsmetode, som blev anvendt ved købet, hvilket kan tage op til 7 dage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt for, at du kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig pr. e-mail med en begrundelse herfor.

Faste bestillinger

Ved faste bestillinger skal du være opmærksom på, at du tilmelder dig et abonnement. Faste bestillinger giver dig 10% rabat på dine varer. Du kan til enhver tid frit ændre din faste bestilling, ligesom du til enhver tid kan pause, udskyde eller helt stoppe din faste bestilling. Du kan til enhver tid returnere en allerede modtaget bestilling (kun uåbnede varer). Du modtager en ordrebekræftelse, hver gang vi sender din faste bestilling.